Jak odnosić sukces rynkowy z ograniczonym budżetem w mocno konkurencyjnej kategorii ?
Dentosept A mini to jeden z wariantów marki Dentosept, przeznaczony dla małych dzieci cierpiących na różne dolegliwości jamy ustnej, w szczególności przechodzących bolesne ząbkowanie. Marka konkuruje z kilkoma aktywnymi; również w telewizji: preparatami komunikującymi podobny efekt działania. Dodatkowym elementem wpływającym na działania komunikacyjne jest zmienność grup docelowych – co roku w Polsce rodzi się około 400 tys. dzieci – na rynku pojawiają się nowe, potencjalne konsumentki. Znaczna część z nich to pierworódki mające ambicje bycia dobrą matką głównym źródłem informacji o sposobach postępowania z małymi dziećmi jest dla nich internet – szczególnie strony parentingowe oraz inne młode kobiety – tzw. influencerki specjalizujące się w tematyce dziecięcej.
Konsekwentne budowanie wizerunku pomocnej i przyjaznej młodym matkom marki dzięki precyyzje kierowanej kampanii wizerunkowej i różnorodnym działaniom z influencerkami wspartymi „nanomarketingiem”.
Główne założenie kampanii to dotarcie z komunikatem właśnie w momencie pojawiania się problemu – wtedy, kiedy dziecko zaczyna ząbkować lub w jego jamie ustnej pojawią się afty lub pleśniawki. Prowadzon kampania składała się z kilku elementów. Pierwszy to miniserial z budzącymi sympatię bohaterami: chłopczykiem i kotem, wyjaśniającymi sposoby radzenia sobie z kłopotami w buzi dziecka, promowany na Youtube i innych platformach video. Drugi element to branding i content marketing na najważniejszych portalach poświęconych zdrowiu. Trzeci składnik to szerokie wykorzystanie popularnych blogerek- matek ząbkujących dziec: wpisy i posty sponsorowane.Wykorzystywany jest również „nanomarketing” – marka na bieżąco komentuje problemy i wspiera ząbkujące matki na Instagramie i Facebooku, organizując również specjalne konkursy.